Ur. w Port Elizabeth (południowa Afryka). Od 1966 r. mieszka w Perth (Australia). Absolwentka Curtis University of Technology, Wydział Biżuterii i Obróbki Metalu. Dyplom w 1986 r. W latach 1982 - 2006 wykładowca macierzystej uczelni. Prezes Australijskiego Stowarzyszenia Jubilerów i Złotników (1990-94), redaktor naczelna Lemel - magazynu Australijskiego Stowarzyszenia Jubilerów i Złotników (2001-2004).
Stale współpracuje z najlepszymi galeriami złotniczymi w Europie i USA, m.in. z Lesley Craze Gallery w Londynie. Znawczyni i propagatorka koreańskiej techniki złocenia keum boo. Uczestniczka wielu wystaw indywidualnych i grupowych na całym świecie. Wielokrotna stypendystka, licznie nagradzana i wyróżniana, ostatnio podczas Biennale Contemporary Wearables, The Toowoomba Regional Art Galery, 2007, gdzie zdobyła II nagrodę.
Praca mojego męża związana była z częstymi podróżami do różnych miejsc
w Zachodniej Australii. Od Kimberley - najbardziej wysuniętego na północ dystryktu, gdzie wydobywa się diamenty i hoduje bydło; przez Port Hedland, w którym wydobywa się rudy żelaza; centralne rejony wypasu owiec i upraw pszenicy, po tereny wydobycia złota, np. Kalgoorlie. Wszystkie te miejsca i ich krajobrazy miały wpływ na moją twórczość.
Architektura również oddziaływuje na moją twórczość; widać to w moich karbowanych pracach, jak również w tych zainspirowanych moim pobytem w Rzymie.
Od 1990 roku używam koreańskiej techniki Keum Boo, która polega na permanentnym przetapianiu 24-karatowego złota w srebro standardowe. Badanie coraz to nowych sposobów wykorzystania tej techniki ciągle sprawia mi radość.
Na wiele moich prac wpływ miały osobiste sprawy i zasady. Ważną rolę w mej twórczości pełnią tytuły.
Co ważne, kocham to, co robię... Każdy dzień jest inny od poprzedniego!
Felicity Peters
|