<<< menu        <<<-- wstecz

Bi¿uteria Wspó³czesna? Sztuka Z³otnicza?, Z³otnictwo Alternatywne? Formy Z³otnicze?
Jaki tytu³ powinien mieæ ten tekst ?.

Po co og³asza siê konkursy i organizuje wystawy? Kto je finansuje? Czy ka¿dy mo¿e je robiæ? Czy powinny byæ jurowane? Jak liczne powinno byæ jury? Kto powinien w nim zasiadaæ? Czy jurorom powinno siê p³aciæ? Czy w jury powinny byæ kobiety? Czy polskie wystawy powinni jurowaæ cudzoziemcy? Jaki jest optymalny sk³ad jury? Optymalny ze wzglêdu na co? Jakie kryteria powinny obowi±zywaæ oceniaj±cych? Jak z 234 zg³oszonych prac wybraæ 20 najlepszych? Jak uszeregowaæ 127 prac, od 1 do 5, bo tyle jest nagród, od 1 do 30, bo tyle zmie¶ci siê w katalogu, od 1 do 50, bo tyle jest gablot? Czy g³osowanie zapa³kami jest dobre? Czy zapa³ki powinno siê rzucaæ równocze¶nie? Czy w czasie oceniania wolno piæ alkohol? Czy wolno paliæ? Czy mistrzowie powinni oceniaæ znane sobie prace swoich uczniów? Czy mê¿owie mog± oceniaæ prace ¿on? Czy brat mo¿e oceniaæ brata? Czy wolno dopisaæ do wystawy pracê, która przysz³a trzy dni po terminie (a "dobra")? A jeden dzieñ po terminie? Jak d³ugo mo¿e czekaæ jury, "bo prace s± w drodze, gdzie¶ ko³o Kielc", godzinê, dwie, trzy, cztery,? Czy prace s± naprawdê anonimowe? Czy maj± sens wystawy tematyczne? Czy zg³aszaj±cy mo¿e ubezpieczyæ prace na dowoln± kwotê? Czy przyjmowaæ na wystawê prace, które rozlatuj± siê w rêkach bo s± s³abo sklejone? Czy w wystawach mog± braæ udzia³ nie arty¶ci? Kto wielkim artyst± jest? Kto jest zwyk³ym artyst±? Kto jest twórc±? Artyst± siê jest czy tylko siê bywa? Czy jury wolno odrzuciæ prace artysty dyplomowanego? Czy prace odrzucone przez jury powinny byæ te¿ pokazywane? Czy powinno przestrzegaæ siê regulaminu? Czy i kiedy mo¿na zmieniaæ sk³ad jury? Czy nagrody powinny mieæ warto¶æ materialn±? Czy powinny byæ og³aszane od razu czy na wernisa¿u? Czy istnieje obiektywizm w sztuce? Co to jest "w±tek analizy indywidualnej to¿samo¶ci"? Co to s± "trafnie dobrane ¶rodki artystycznego wyrazu"? Kiedy nie s± trafne? Sk±d wiadomo co artysta chcia³ powiedzieæ?. Czy mo¿na zmierzyæ warto¶æ artystyczn± przedmiotu? Czy obieranie ziemniaków jest aktem twórczym? Czy wolno podgl±daæ "go³e stare baby"? Komu? Kiedy? Co jest dzie³em sztuki?, - dla twórcy?, dla Urzêdu Skarbowego?, dla ZUSu?, dla Urzêdu Celnego? Co to jest bi¿uteria? Co to jest warsztat z³otniczy? Czy trzeba umieæ lutowaæ srebro i z³oto? Co to jest polerka, a co gesztelka? Czy wystarczy lutowaæ tylko srebro? Czy zamiast lutowaæ mo¿na kleiæ? Kto jest z³otnikiem? Kto jest srebrnikiem? W jakiej temperaturze topi siê srebro? Czy mo¿na zrobiæ bi¿uteriê z ¿elatyny? A z o³ówka? Czy mo¿na nauczyæ my¶lenia? Co inspiruje twórcê? Co jest na¶ladownictwem? Co kopiowaniem? Co inspiracj±? Czy mo¿na nauczyæ tworzenia? Czy praca oceniona na +4 jest lepsza od ocenionej na 3? Czy ka¿dy profesor jest m±drzejszy od docenta? Czy docent jest m±drzejszy od adiunkta? Czy Rektor jest najm±drzejszy? Czy my¶lenie jest sztuk±? Czy po czwartym zaliczonym roku student ASP jest twórc± w 4/5? Czy twórcy potrzebne s± pieni±dze? Kto powinien nakarmiæ, odziaæ i utrzymaæ twórcê?. Czy artysta ma prawo byæ bogaty? Czy wolno sprzedawaæ dzie³a sztuki?. Czy Artysta Malarz mo¿e byæ malarzem? Do po³udnia, czy po po³udniu? Co to jest cha³tura? Czy wolno to robiæ? Czy zrobienie spinek dla Alaina Delona kreuje twórcê? Lepiej wzi±æ udzia³ w jednej wystawie zagranicznej, czy czterech krajowych? Czy mo¿na jednym zestawem prac "zaliczyæ" parê wystaw? Ile? Jak dokumentowaæ wystawy? Czy ka¿dej wystawie powinien towarzyszyæ katalog? Czy musi byæ gotowy na wernisa¿? Czy musi byæ kolorowy? Co to jest wystawa? Czy u Cioci na parapecie te¿? Czy tylko w galerii? Co to jest galeria? Czy galeria musi mieæ dyrektora? Kto rz±dzi w Galerii? Czy depozyt w Muzeum nobilituje twórcê? A czy nie twórcê bardziej? Lepszy depozyt czy darowizna? W jakim Muzeum? Miasto Wojewódzkie lepsze od miasteczka? A co z "liczne prace w zbiorach prywatnych"? U wujka, czy u Fabioli? Czy ju¿ nie do¶æ g³upich pytañ?. Czy autorem 109 pytañ jest Andrzej Bielak? Czy pytañ jest 109 ?

KOLEDZY - WIÊCEJ TOLERANCJI I POKORY,
DECYDENCI - WIÊCEJ ODPOWIEDZIALNO¦CI !

<<< menu        <<<-- wstecz

Copyright © 2000 - 2003 STFZ. Wszystkie prawa zastrze¿one.